Sunday, April 12, 2009

Eksiden yang entah ke berapa kali

Hmmph... Eksiden lagi. Dont get me wrong, bukan la setiap bulan aku eksiden. Tapi ala-ala macam setiap tahun ade jer eksiden, tak kira kecik atau besar. Tahun lepas waja aku kene sondol dengan ganasnyer oleh keta wira yang tak reti bawak pelan di lebuh raya yang under construction. Seminggu gak aku terpaksa pinjam keta kawan.

Tahun ni, pakai keta lain, ingatkan okay la... Tapi mungkin ada betulnya kata orang tua, nak jual keta jangan cakap dalam keta tu!! Nak komplen pasal keta jgn cakap dalam keta tu!! dan yang paling penting, dalam keta, jalan malam, jangan banyak cakap!! apatah lagi cakap pasal eksiden!!

Ek eleh... kebetulan atau suratan.... Itu la yang aku buat the last few months (nak jual keta, dan bila itu tak jadi, nak make-up keta) dan malam kelam itu, aku dan kawan aku bercerita pasal eksiden yang pernah orang lain dan kami alami. And BAMM!!! aku eksiden!!! Di Karak highway, km75 selepas tol Lebuh Raya Pantai Timur, hala ke KL. Perdana yang aku bawak lost control di selekoh tajam dalam keadaan jalan basah, walaupun aku tak bawak laju.... Suspen siot!!! Aku dah tau aku akan langgar something, cuma tak tau apa n how bad it will be. Sempat bagitau kawan aku soh be carefull, and just wait for the end..........

Alhamdulillah, aku n kawan aku okay, sakit2 badan je terhentak sana-sini. nasib baik keta tu besar, cabin okay, tapi luar keliling keta remuk, cermin pecah etc... keta aku tersadai dalam parit selepas merempuh tebing. Nasib baik tak laju, kalau tidak impaknyer tentu lebih kuat dan kerosakan lebih teruk, silap haribulan kerosakan orangnyer pun lagi teruk..

Aku rasa as if time expand masa kejadian tu... split second, tapi my mind was so clear... I think its true that your whole life could flash before your eyes dalam keadaan seperti itu.... Dah 2 minggu aku terpaksa pinjam keta kawan aku... Dan rasanya mungkin 2 minggu lagi baru boleh dapat keta tu balik... I will appreciate u more my darling keta bucuk.... No more talk of selling you off... maybe we'll even grow old together...

2 comments:

eiffa akmal said...

condolence for the mishap..alhamdulillah boss ok je..

Anonymous said...

saya memang percaya kereta ni ada perasaan,haha!my husband used to talk about replacing his car to a new one last year and on the next day,enjin kereta suddenly mati di tengah2 jalan..dua,tiga kali try start enjin,barulah boleh bergerak!by the way, nasib baik puan and your friend are okay.